Archiv

Jsem už ve třetím trimestru. Má pro mne kurz ještě význam?

Rozhodně ano. Zejména v posledních týdnech těhotenství má péče sama o sebe a miminko velký význam. Je to čas, kdy se žena zklidňuje a připravuje na porod a relaxační techniky a cvičení pro třetí trimestr Vám mohou významně pomoci se na porod dobře připravit. I za několik dnů tak můžete načerpat důležité informace a dovednosti, které vám pomohou u porodu a zpříjemní poslední dny nebo týdny těhotenství.

Nemám mnoho času a už teď vím, že 30 hodin lekcí nestihnu shlédnout.

Kurz obsahuje 30 hodin cvičení a dalších návodů a ta kvantita by mohla člověka opravdu odradit. Nebojte se ale, záměrně jsem natočila lekcí více proto, abyste si mohla vybírat a zvolit si téma podle potřeby a nálady a délku cvičení, která Vám bude vyhovovat. V kurzu najdete nejkratší lekce po 10 minutách, i lekce dlouhé přes jednu hodinu. Všechny lekce jsou pak rozděleny do tří kategorií podle trimestrů. Je tedy možné, že některé lekce z prvního nebo druhého trimestru již nestihnete využít, ty Vám ale zůstávají pro případné další těhotenství 😉 read more

Nikdy jsem jógu necvičila, je pro mne těhotenská jóga vhodná? Zvládnu ji cvičit, i když nejsem příliš ohebná a pružná?

Těhotenská jóga je soubor velmi jemných ásan, které jsou pečlivě vybrány a zařazeny do sekcí pro jednotlivé trimestry. Zvládne je zacvičit úplně každá žena tedy i ta, která na józe nikdy nebyla. V úvodním videu, které vás seznámí se zásadami cvičení se dozvíte, jak jógu cvičit správně, abyste si zbytečně neubližovala, a jak si pomoci v případě, že vám některá pozice nejde provést.

Je bezpečné cvičit po celou dobu těhotenství?

V případě fyziologického těhotenství, kdy je maminka zdravá a cítí se dobře, není důvod se józe vyhýbat. Je ovšem třeba brát ohled na jiný stav a na to, ve kterém trimestru se žena nachází. Protože jednotlivé fáze těhotenství vyžadují odlišný přístup a péči o tělo, jsou cvičení rozdělena do sekcí pro první, druhý a třetí trimestr. Jednotlivé cviky jsou vždy přizpůsobeny fyziologickým změnám a potřebám ženy v daném trimestru.

Jak se v tolika lekcích vyznám?

Kurz je přehledně rozčleněn do sekcí CVIČENÍ, DECHOVÁ CVIČENÍ, RELAXACE a VIZUALIZACE. Tyto sekce jsou navíc rozděleny do tří částí podle trimestrů. Cvičení jógy je tak rozděleno do tří částí podle trimestrů. V prvním trimestru je doporučeno cvičit pouze lekce v sekci První trimestr, avšak v dalších trimestrech těhotenství se můžete vracet k lekcím z trimestrů předchozích.